9 Eylül 2013 Pazartesi

Mısır Unlu Patlıcan


Mısır Unlu Patlıcan

Malzemeler;
4 adet patlıcan
2 adet yumurta
1 çay bardağı mısır unu
Tuz, karabiber
1 yemek kaşığı tereyağı

Yapılışı;
Patlıcanları alacalı soyup parmak şeklinde doğrayın ve az tuzlu suda yumuşayana kadar haşlayın ve süzün. Yumurta, mısır unu, tuz ve karabiberi bir kasede çırpın. Tereyağının yarısıyla orta boy bir teflon tavayı yağlayın. Ilıyan patlıcanları yumurtalı karışıma bulayarak hamsi tava yapar gibi tavaya dizin. Kısığa yakın orta ateşte ağzı kapalı olarak pişirin. Ters çevirme esnasında tavayı tekrar yağlayarak öteki yüzünü pişirin. Sıcak sıcak servis yapın.
Yıllar önce annemin Trabzonlu bir komşumuzdan öğrendiği bir tarif bu. Tabi benim için anne elinden yemek daha lezzetli. Canım çok istediğinde ben de yapıyorum, zaten 5 dk. içinde kayboluyor. Öyle ki ben bu patlıcanların soğuduğunu henüz görmedim:)

Afiyet olsun..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder